După ani de amânări marcate de mai multe proceduri juridice, începând cu 28 februarie 2019, telespectatorii Canal+ nu vor mai putea utiliza un receptor etichetat ca fiind "Canal Ready" pentru a viziona televiziunile din grila operatorului.
Marea majoritate a abonaților Canal Plus recepționează programele prin intermediul unui receptor furnizat de către operator, dar aproximativ 60.000 de telespectatori au acces la grila de canale prin intermediul unui receptor achiziționat din comerț, din lista de decodoare care poartă eticheta "Canal Ready". Potrivit Canal +, dintre aceștia, doar pentru 12.000 de abonați este necesară oferta de televiziune exclusiv prin satelit, din cauza lipsei internetului în banda largă în zona lor de receptie, pentru ceilalți existând alte alternative.
Aceste receptoare sunt foarte populare pentru cei care doresc să vizioneze televiziunile din grila operatorului pe un al doilea televizor din locuință sau pentru cei care doresc vizionarea în a doua locuință sau într-o rulotă. Dar, în opinia operatorului, aceste receptoare "ready" contribuie și la fenomenul de vizionare neautorizată a canalelor criptate ale operatorului, fără plata unui abonament.
Pentru a remedia acest aspect, operatorul a decis acum câțiva ani să anuleze posibilitatea de recepție prin intermediul receptoarelor etichetate "Canal Ready". Totuși, procedurile judiciare inițiate de către un producător de receptoare au întârziat intrarea în vigoare a respectivei decizii (producătorul ASTON a câștigat în anul 2015, la Curtea de Apel din Paris, în urma procedurii pe care a inițiat-o împotriva grupului CANAL +, suspendarea temporară a aplicării deciziei Canal+, întrucât aceasta a fost considerată un abuz de poziție dominantă).
Însă, în vară trecută, grupul Canal și Autoritatea de Concurență au ajuns la un acord care oferă operatorului posibilitatea de a anula definitiv sistemul "Canal Ready", începând din 28 februarie 2019.
Proprietarii unui receptor compatibil "Canal Ready" trebuie să aleagă una dintre soluțiile propuse de operator:
- cei care recepționează canalele prin satelit trebuie să solicite receptorul Canal + LE CUBE HD wifi. Operatorul se obligă să nu solicite depozitul de 75 euro și să ofere receptorul gratuit în custodie timp de 24 de luni. După 2 ani va trebui plătit un abonament care costă 6 euro lunar.
- cei care recepționează televiziunile prin TNT SAT pot să solicite un receptor Canal +LE CUBE TNT. Acesta va fi disponibil gratuit, însă va fi necesar un depozit care va fi returnat la înapoierea receptorului, în caz ca telespectatorul renunță la servicii. Cu toate acestea, situația în acest caz e ambiguă. Conform unor informații din toamna anului trecut, în ciuda renunțării la oferta Canal Ready și smart-card-urilor Canal distribuite fără receptor oficial , Canal + a anunță că receptoarele care nu sunt oficiale vor continua să recepționeze serviciile DTH prin satelit, dar cu o condiție: trebuie schimbat smart-cardul înainte de 28 februarie 2019. De fapt, telespectatorii trebuie să obțină un card de TNT SAT valid pentru a continua să vizioneze canalele TNT SAT. Pentru a obține un card nou, proprietarul unui receptor Canal Ready poate contacta un instalator sau reselleri, cum ar fi 2Galli sau TVCorner .
- de asemenea, este oferit accesul la grila operatorului prin intermediul boxului ISP (inclusiv pe un al doilea ecran) sau prin telefoane smartphone, tabletă, computer sau alte ecrane conectate (Apple TV, Android TV, Samsung Smart TV etc.), prin intermediul aplicației myCanal.
Pentru a îndeplini condițiile impuse de autoritatea de concurență, operatorul s-a angajat să permită producătorilor ce doresc să fabrice receptoare integrarea noii sale soluții. Dar chiar dacă respectiva posibilitate există pe hârtie, se pare că niciun producător nu comercializează în prezent un receptor compatibil cu noile standarde ale operatorului. Un astfel de dispozitiv trebuie să se poată conecta la Internet pentru a prelua nu doar fluxurile live și serviciilor asociate (funcția de Reluare și altele), dar, de asemenea, pentru a satisface specificațiile impuse de operator, care dorește sa lanseze actualizări periodice pentru o mai bună combatere a pirateriei. Desigur, din punct de vedere tehnic, pentru receptia prin satelit a canalelor tv din grila operatorului nu este necesară conexiunea permanentă la internet, aceasta fiind necesară doar pentru actualizări și pentru serviciile suplimentare (funcția de reluare programe etc).
Clienții în cauză nu au de ales decât să opteze pentru una dintre alternativele oferite de operator sau să-și rezilieze abonamentul. Cât despre cei care nu fac vor face nimic, ei vor privi la un ecran negru, iar contractul va fi anulat, din 28 februarie 2019.
Operatorul a pus la dispoziție și numărul de telefon dedicat 0970 82 08 15 (de luni până sâmbătă între orele 8:00 - 22:00 și duminica între orele 10:00 și 20:00) pentru ca telespectatorii vizați de schimbare să opteze pentru cea mai bună soluție de vizionare a canalelor și pentru a obține detalii suplimentare.
Quelle; hdsatelit
Sie müssen registriert sein, um Links zu sehen.
Marea majoritate a abonaților Canal Plus recepționează programele prin intermediul unui receptor furnizat de către operator, dar aproximativ 60.000 de telespectatori au acces la grila de canale prin intermediul unui receptor achiziționat din comerț, din lista de decodoare care poartă eticheta "Canal Ready". Potrivit Canal +, dintre aceștia, doar pentru 12.000 de abonați este necesară oferta de televiziune exclusiv prin satelit, din cauza lipsei internetului în banda largă în zona lor de receptie, pentru ceilalți existând alte alternative.
Aceste receptoare sunt foarte populare pentru cei care doresc să vizioneze televiziunile din grila operatorului pe un al doilea televizor din locuință sau pentru cei care doresc vizionarea în a doua locuință sau într-o rulotă. Dar, în opinia operatorului, aceste receptoare "ready" contribuie și la fenomenul de vizionare neautorizată a canalelor criptate ale operatorului, fără plata unui abonament.
Pentru a remedia acest aspect, operatorul a decis acum câțiva ani să anuleze posibilitatea de recepție prin intermediul receptoarelor etichetate "Canal Ready". Totuși, procedurile judiciare inițiate de către un producător de receptoare au întârziat intrarea în vigoare a respectivei decizii (producătorul ASTON a câștigat în anul 2015, la Curtea de Apel din Paris, în urma procedurii pe care a inițiat-o împotriva grupului CANAL +, suspendarea temporară a aplicării deciziei Canal+, întrucât aceasta a fost considerată un abuz de poziție dominantă).
Însă, în vară trecută, grupul Canal și Autoritatea de Concurență au ajuns la un acord care oferă operatorului posibilitatea de a anula definitiv sistemul "Canal Ready", începând din 28 februarie 2019.
Proprietarii unui receptor compatibil "Canal Ready" trebuie să aleagă una dintre soluțiile propuse de operator:
- cei care recepționează canalele prin satelit trebuie să solicite receptorul Canal + LE CUBE HD wifi. Operatorul se obligă să nu solicite depozitul de 75 euro și să ofere receptorul gratuit în custodie timp de 24 de luni. După 2 ani va trebui plătit un abonament care costă 6 euro lunar.
- cei care recepționează televiziunile prin TNT SAT pot să solicite un receptor Canal +LE CUBE TNT. Acesta va fi disponibil gratuit, însă va fi necesar un depozit care va fi returnat la înapoierea receptorului, în caz ca telespectatorul renunță la servicii. Cu toate acestea, situația în acest caz e ambiguă. Conform unor informații din toamna anului trecut, în ciuda renunțării la oferta Canal Ready și smart-card-urilor Canal distribuite fără receptor oficial , Canal + a anunță că receptoarele care nu sunt oficiale vor continua să recepționeze serviciile DTH prin satelit, dar cu o condiție: trebuie schimbat smart-cardul înainte de 28 februarie 2019. De fapt, telespectatorii trebuie să obțină un card de TNT SAT valid pentru a continua să vizioneze canalele TNT SAT. Pentru a obține un card nou, proprietarul unui receptor Canal Ready poate contacta un instalator sau reselleri, cum ar fi 2Galli sau TVCorner .
- de asemenea, este oferit accesul la grila operatorului prin intermediul boxului ISP (inclusiv pe un al doilea ecran) sau prin telefoane smartphone, tabletă, computer sau alte ecrane conectate (Apple TV, Android TV, Samsung Smart TV etc.), prin intermediul aplicației myCanal.
Pentru a îndeplini condițiile impuse de autoritatea de concurență, operatorul s-a angajat să permită producătorilor ce doresc să fabrice receptoare integrarea noii sale soluții. Dar chiar dacă respectiva posibilitate există pe hârtie, se pare că niciun producător nu comercializează în prezent un receptor compatibil cu noile standarde ale operatorului. Un astfel de dispozitiv trebuie să se poată conecta la Internet pentru a prelua nu doar fluxurile live și serviciilor asociate (funcția de Reluare și altele), dar, de asemenea, pentru a satisface specificațiile impuse de operator, care dorește sa lanseze actualizări periodice pentru o mai bună combatere a pirateriei. Desigur, din punct de vedere tehnic, pentru receptia prin satelit a canalelor tv din grila operatorului nu este necesară conexiunea permanentă la internet, aceasta fiind necesară doar pentru actualizări și pentru serviciile suplimentare (funcția de reluare programe etc).
Clienții în cauză nu au de ales decât să opteze pentru una dintre alternativele oferite de operator sau să-și rezilieze abonamentul. Cât despre cei care nu fac vor face nimic, ei vor privi la un ecran negru, iar contractul va fi anulat, din 28 februarie 2019.
Operatorul a pus la dispoziție și numărul de telefon dedicat 0970 82 08 15 (de luni până sâmbătă între orele 8:00 - 22:00 și duminica între orele 10:00 și 20:00) pentru ca telespectatorii vizați de schimbare să opteze pentru cea mai bună soluție de vizionare a canalelor și pentru a obține detalii suplimentare.
Quelle; hdsatelit